Ingyenes tanfolyam 9. rész - hírlevélHa új autót vesz, megveheti klíma nélkül, de a kerekeken nem lehet spórolni.Tisztelt Cégvezető!Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 9. témakörében, amely a honlapok költségeivel és az ésszerű spórolás lehetőségeivel foglalkozik 3-5 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az előző 8 témakörről, a levél alján található linkeken elérheti.9. Hogyan spóroljunk???9.1. Befektetés vagy ?repi-kiadás??Tapasztalatunk szerint sok vállalkozó kételkedik abban, hogy üzletét fellendíti egy honlap. Mivel marketing-stratégia alapján nem gondolják végig a honlap szerepét, így afféle illendő reprezentációs kiadásnak vélik, mint pl. a névjegykártyát. ?Másnak is van, nem akarok lemaradni.? Ebből a szempontból nézve a cél az, hogy minél olcsóbban megússzuk. Csak az az igény, hogy ?legyek fent a neten?.Ha ?repi-kiadásként? tekint a honlapjára, valószínű, hogy az ára kidobott pénz lesz. Ne ?repi-kiadásként? tekintsünk egy honlapra, hanem befektetésként! Keressük meg azt, hogy milyen módon fejlesztheti vállalkozásunkat a honlap. Próbáljuk meg ezt a nehezen kiszámolható előnyt valahogy forintosítani. Addig ne is vágjunk bele a honlapkészítésbe, amíg nem tudunk befektetésként tekinteni rá. Alakítsuk úgy a honlap funkcióit, hogy az tényleges előnyt jelentsen cégünk számára. Ha termelő eszközként megtalálja a honlap funkcióját, biztos, hogy meg fog térülni az ára. 9.2. Az elégséges szintHa új autót vesz, megveheti klíma nélkül, de a kerekeken nem lehet spórolni.A fentiek figyelembe vételével kell lennie egy olyan árszintnek, amely már elég üzletileg hasznos funkciót tartalmaz ahhoz, hogy honlapjának mérhető előnye legyen. Ha az üzletileg értelmes funkciókon spórol, akkor a honlap nem jelent előnyt a vállalkozásában. Ha szükséges, spóroljon az extra kiadásokon, de nem az üzletileg hasznosokon. Az, hogy mi hasznos, a marketing-stratégia határozza meg. 9.3. GaranciaMint minden termék, a honlap / webes alkalmazás is rejthet hibákat. A kérdés az, hogy ki, mikor, milyen feltételekkel és mennyiért javítja ki. Ha a cég szerződésben rögzített garanciát vállal az általa készített honlapokra, akkor biztos lehet abban, hogy a honlapja hibái időben és ingyen ki lesznek javítva. Az ingyenességnél pedig nincs olcsóbb.Garanciát illik vállalni az alábbiakra:
Amire lehetetlen garanciát vállalni:
9.4. Fokozatosság ? hosszú távonAz új angol tanár megint mindent elölről kezdA másik spórolási lehetőség a fokozatosság. A szoftverek esetében lehetőség van modulárisan felépíteni egy rendszert. Nincs ez másképp a honlapokat működtető rendszerekkel sem. Azt a funkciót, amire csak később lesz szükségünk, vegyük meg később. Később, ha már meglesz rá a pénz, vagy ha már biztosan látjuk a hasznát. A későbbi továbbfejleszthetőséget azonban nem minden cég rendszere támogatja. Vagy ha igen, nem biztos, hogy üzletpolitikájuk részét is képezi. Tisztázni kell a honlap fejlesztőjével, hogy a rendszer milyen irányban és milyen mértékben lesz továbbfejleszthető. Javasoljuk, hogy tárja fel jövőbeli elképzeléseit a fejlesztőknek, mert csak ennek tudatában hozhatnak megfelelő technológiai döntéseket. A továbbfejlesztés lehetséges irányait szerződésben is rögzítsék. Így kivédheti, hogy egy esetleges továbbfejlesztés miatt az eddigi szoftverrendszert alaposan módosítani kelljen, újra kelljen írni, vagy ki kelljen dobni. Ez a kérdés akkor is felmerül, ha a fejlesztő cég befejezi a tevékenységét. Ebben az esetben mindenképpen egy másik céget kell keresnie a továbbfejlesztéshez. Viszont a szoftverfejlesztő cégek nem szeretik más szoftverét piszkálni. Erre pedig alapos okuk van: ha nincs dokumentálva egy szoftver-rendszer, egy ?idegen? programozónak gyakran több munka megérteni, mint egy újat írni. Ebben a helyzetben kukába mehet a korábban elköltött pénz, és nem várt felesleges költségek jelentkeznek, amelyeket némi előrelátással el lehetett volna kerülni. Javasoljuk, hogy ismerjen meg több céget, és ne csak az árakat nézze! Az ár érték arány számításánál a webfejlesztő cég jövőbeli stabilitását is vegye figyelembe. Tervezzen egy honlapot hosszú távra, legalább 5 évre előre! 9.5. Spórolás az üzemeltetésenNemcsak a méret számít.Amint azt korábban leírtuk, egy honlap üzemeltetésének mindenképpen van valamilyen folyamatos költsége. A jövendő honlap-tulajdonosok felcsapják a netet, és összehasonlítják a tárhelyszolgáltatók honlapján az árakat. A szolgáltatásból legkönnyebben érthető a tárhely mérete, és a mellette álló pénzösszeg. Egy szerver nem kiló alma a kofák kosarában. A szolgáltató cég költségei között a legkisebb összetevő maga a tárhely terület mérete. Így könnyen ígérnek egymás alá ezek a cégek. Ez olyan, mintha lakást szeretne bérelni, és az árát csak a méret alapján kívánná meghatározni. Evidens, hogy számít a lakás felszereltsége, energiahatékonysága, a környék, az elhelyezkedés, a szomszédok, stb. Így van ez a honlapok üzemeltetésével is. Nézzük, mik azok a paraméterek, amelyekre érdemes odafigyelni:
Ugye, hogy nemcsak a tárhelyméret számít? 9.6. Ki a hunyó?A weboldalakkal foglalkozó cégek piacára általában jellemző, hogy a kétféle cég van:
Ezzel a modellel csak két esetben lehet nagy baj:
Ha a bizalom megvan, hosszú távon kifizetődőbb olyan cégre bízni a honlapot, aki ?tokkal-vonóval? elkészíti, és üzemelteti is. Hiszen Önt csak az érdekli, hogy működjön: egy telefonszámot kell hívnia. Elolvasás után
Tesztelje megszerzett tudását!###LINK###A következő héten:
Az összes témakör:1. A cég weblapja és marketing-stratégiája ? mit várhatunk a weblapunktól?2. Látogatói szokások megismerése ? kihez szól? 3. Ergonómia ? hogy kézre álljon 4. A tartalom kialakítása, szövegírás 5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel 6. A honlap üzemeltetése - ár/érték 7. A programozás - hogy ne verjék át 8. Keresőoptimalizálás 9. Hogyan spóroljunk?(ITT TART A TANFOLYAM) 10. Zárszó és értékelés Létrehozva: 2013. 02. 26. 22:37 |
||
WORLD RECODE
Az oldal 27 ms alatt készült el.
|