Főoldal Ingyenes tanfolyam 9. rész

Ingyenes tanfolyam 9. rész - hírlevél

Ha új autót vesz, megveheti klíma nélkül, de a kerekeken nem lehet spórolni.

Tisztelt Cégvezető!

Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 9. témakörében, amely a honlapok költségeivel és az ésszerű spórolás lehetőségeivel foglalkozik 3-5 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az előző 8 témakörről, a levél alján található linkeken elérheti.

9. Hogyan spóroljunk???

9.1. Befektetés vagy ?repi-kiadás??

Tapasztalatunk szerint sok vállalkozó kételkedik abban, hogy üzletét fellendíti egy honlap. Mivel marketing-stratégia alapján nem gondolják végig a honlap szerepét, így afféle illendő reprezentációs kiadásnak vélik, mint pl. a névjegykártyát. ?Másnak is van, nem akarok lemaradni.? Ebből a szempontból nézve a cél az, hogy minél olcsóbban megússzuk. Csak az az igény, hogy ?legyek fent a neten?.

Ha ?repi-kiadásként? tekint a honlapjára, valószínű, hogy az ára kidobott pénz lesz.

Ne ?repi-kiadásként? tekintsünk egy honlapra, hanem befektetésként! Keressük meg azt, hogy milyen módon fejlesztheti vállalkozásunkat a honlap. Próbáljuk meg ezt a nehezen kiszámolható előnyt valahogy forintosítani. Addig ne is vágjunk bele a honlapkészítésbe, amíg nem tudunk befektetésként tekinteni rá. Alakítsuk úgy a honlap funkcióit, hogy az tényleges előnyt jelentsen cégünk számára.

Ha termelő eszközként megtalálja a honlap funkcióját, biztos, hogy meg fog térülni az ára.

9.2. Az elégséges szint

Ha új autót vesz, megveheti klíma nélkül, de a kerekeken nem lehet spórolni.

A fentiek figyelembe vételével kell lennie egy olyan árszintnek, amely már elég üzletileg hasznos funkciót tartalmaz ahhoz, hogy honlapjának mérhető előnye legyen. Ha az üzletileg értelmes funkciókon spórol, akkor a honlap nem jelent előnyt a vállalkozásában. Ha szükséges, spóroljon az extra kiadásokon, de nem az üzletileg hasznosokon. Az, hogy mi hasznos, a marketing-stratégia határozza meg.

9.3. Garancia

Mint minden termék, a honlap / webes alkalmazás is rejthet hibákat. A kérdés az, hogy ki, mikor, milyen feltételekkel és mennyiért javítja ki. Ha a cég szerződésben rögzített garanciát vállal az általa készített honlapokra, akkor biztos lehet abban, hogy a honlapja hibái időben és ingyen ki lesznek javítva. Az ingyenességnél pedig nincs olcsóbb.

Garanciát illik vállalni az alábbiakra:
  • programozási hibák (nem működik, szétesik az oldal, hibaüzenet jelenik meg)
  • biztonsági rések, támadások általi sebezhetőségek (feltörik és megváltozatják a tartalmat, vagy adatokat lopnak el)

Amire lehetetlen garanciát vállalni:
  • A programozás pillanatában még nem létező böngészőprogramokkal való hibátlan működésre
  • Arculati elemekkel kapcsolatos szubjektív, ízlésbeli kérdésekre

9.4. Fokozatosság ? hosszú távon

Az új angol tanár megint mindent elölről kezd

A másik spórolási lehetőség a fokozatosság. A szoftverek esetében lehetőség van modulárisan felépíteni egy rendszert. Nincs ez másképp a honlapokat működtető rendszerekkel sem.

Azt a funkciót, amire csak később lesz szükségünk, vegyük meg később.

Később, ha már meglesz rá a pénz, vagy ha már biztosan látjuk a hasznát. A későbbi továbbfejleszthetőséget azonban nem minden cég rendszere támogatja. Vagy ha igen, nem biztos, hogy üzletpolitikájuk részét is képezi.

Tisztázni kell a honlap fejlesztőjével, hogy a rendszer milyen irányban és milyen mértékben lesz továbbfejleszthető.

Javasoljuk, hogy tárja fel jövőbeli elképzeléseit a fejlesztőknek, mert csak ennek tudatában hozhatnak megfelelő technológiai döntéseket. A továbbfejlesztés lehetséges irányait szerződésben is rögzítsék.

Így kivédheti, hogy egy esetleges továbbfejlesztés miatt az eddigi szoftverrendszert alaposan módosítani kelljen, újra kelljen írni, vagy ki kelljen dobni.

Ez a kérdés akkor is felmerül, ha a fejlesztő cég befejezi a tevékenységét. Ebben az esetben mindenképpen egy másik céget kell keresnie a továbbfejlesztéshez.

Viszont a szoftverfejlesztő cégek nem szeretik más szoftverét piszkálni. Erre pedig alapos okuk van: ha nincs dokumentálva egy szoftver-rendszer, egy ?idegen? programozónak gyakran több munka megérteni, mint egy újat írni. Ebben a helyzetben kukába mehet a korábban elköltött pénz, és nem várt felesleges költségek jelentkeznek, amelyeket némi előrelátással el lehetett volna kerülni.

Javasoljuk, hogy ismerjen meg több céget, és ne csak az árakat nézze! Az ár érték arány számításánál a webfejlesztő cég jövőbeli stabilitását is vegye figyelembe.

Tervezzen egy honlapot hosszú távra, legalább 5 évre előre!

9.5. Spórolás az üzemeltetésen

Nemcsak a méret számít.

Amint azt korábban leírtuk, egy honlap üzemeltetésének mindenképpen van valamilyen folyamatos költsége. A jövendő honlap-tulajdonosok felcsapják a netet, és összehasonlítják a tárhelyszolgáltatók honlapján az árakat. A szolgáltatásból legkönnyebben érthető a tárhely mérete, és a mellette álló pénzösszeg.

Egy szerver nem kiló alma a kofák kosarában.

A szolgáltató cég költségei között a legkisebb összetevő maga a tárhely terület mérete. Így könnyen ígérnek egymás alá ezek a cégek.

Ez olyan, mintha lakást szeretne bérelni, és az árát csak a méret alapján kívánná meghatározni. Evidens, hogy számít a lakás felszereltsége, energiahatékonysága, a környék, az elhelyezkedés, a szomszédok, stb. Így van ez a honlapok üzemeltetésével is.

Nézzük, mik azok a paraméterek, amelyekre érdemes odafigyelni:
  • Egyéb technikai szolgáltatások megléte: többségük alapvető egy minőségi honlap minőségi működéséhez. Ezeket a honlap programozójának kell értenie.
  • A rendelkezésre állás mértéke éves szinten százalékban: sokat elárul a műszaki stabilitásról. Vagyis nemcsak az számít, hogy mit tud elvileg, hanem mit tud hiba nélkül.
  • Hálózati sebesség és terheltség: vagyis milyen gyors lesz a honlap működése hálózati szempontból. Milyen névleges hálózati sebesség van a magyar és a nemzetközi internet felé. És ezen a sávszélességen vajon hányan osztoznak? 1000-en? Vagy csak 100-an?
  • Szervergép teljesítménye és terheltsége: az előzőhöz hasonló kérdés. Egy szervergépnek nemcsak tárolási kapacitása van, hanem műveletvégző képessége és sebessége. Mekkora ez? Hány és milyen honlap osztozik ezeken az erőforrásokon?
  • Egyéni igények / beállítások milyen mértékben lehetségesek: az Ön cégének is lehetnek speciális kérései. Az olcsó tárhelyszolgáltatók egyik titka az, hogy a végletekig standardizálják a szolgáltatást. Ebbe nem nagyon szokott beleférni egyéni igények teljesítése, vagy csak magasabb áron.
  • Ügyfélszolgálat, humán erőforrások: nem mindegy, hogy egy 5 perces művelet (pl. e-mailcím létrehozása) mennyi idő alatt készül el. Ez nem technikai, hanem emberi kérdés. Mint tudjuk, a gép olcsó, az ember drága egy cég számára. Ha egy szolgáltató olcsó, akkor sok ügyfelet szolgál ki. Így 1-2 ember foglalkozik több ezer ügyféllel. A tapasztalat az, hogy egy 5 perces művelet általában 1-2 telefonba, 1-2 e-mailbe, ás 2-3 napba telik ezeknél a cégeknél. Ezt is vegyük számításba.
  • Van-e, lehet-e jogilag problémás szomszéd? Ha egy szervergépen több cég honlapja is üzemel, kockázatot jelent a szomszédság. Ha csak egy törvénysértő tartalom van a szerveren, előfordulhat, hogy az egész gépet bizonyítékként lefoglalják, akár hónapokra. Ilyenkor az ártatlan is bűnhődik.

Ugye, hogy nemcsak a tárhelyméret számít?

9.6. Ki a hunyó?

A weboldalakkal foglalkozó cégek piacára általában jellemző, hogy a kétféle cég van:
  • honlap-készítő
  • üzemeltető, tárhely-szolgáltató

Ezzel a modellel csak két esetben lehet nagy baj:
  • Ha a honlap hibásan működik, pl. feltörik: ilyenkor a két cég egymásra mutogat. Ön pedig, akinek csak az a célja, hogy működjön a honlapja, napokig ?pattog? a két játékos között, mire kiderül, hogy ki a felelős. A hibásan, feltörten, fertőzően, vagy egyáltalán nem üzemelő honlap súlyos anyagi- és presztízsveszteségeket okoz. A honlapkészítő megtette a dolgát, ő kilépett a képből. Az üzemeltető pedig nem fogja ingyen módosítani, javítani azt a honlapot, amelyet nem is ő készített.
  • Ha a honlap-készítő eltűnik: ha más üzemeltet, mint aki a honlapot készítette, akkor nincs olyan üzleti érdek, amely hosszú távon az Ön kiszolgálására késztetné a honlapot készítő céget. Hiszen ők teljesítették a szerződést, Ön pedig kifizette az ellenértéket, és ezzel az ügy lezárult. Ha esetleg a készítő cég garanciát vállalt a munkára, azt hogyan lehet érvényesíttetni? Sok önjelölt és kezdő honlapkészítő cég bont zászlót 1-2 emberrel a gyors siker reményében. Miután ez nem következik be, felbomlanak, állásba mennek, stb. Ilyenkor Önnek van egy működő holnapja, amiért fizetett, de nincs aki továbbfejlessze.
  • És a rémálom: a honlap működik, de nem lehet frissíteni, nem lehet az Ön igényeinek megfelelően alakítani. Ha ráadásul a honlapot készítő cég nem közölte Önnel a tárhely adatait, hozzá sem férhet saját honlapjához. Ha a tárhelyszolgáltató sincs a helyzet magaslatán, még egy telefonszám megváltoztatása is hetekig tarthat.

Ha a bizalom megvan, hosszú távon kifizetődőbb olyan cégre bízni a honlapot, aki ?tokkal-vonóval? elkészíti, és üzemelteti is. Hiszen Önt csak az érdekli, hogy működjön: egy telefonszámot kell hívnia.

Elolvasás után

  • e-mailen vagy telefonon felteheti kérdéseit,
  • on-line teszten ellenőrizheti tudását,
  • személyes és ingyenes találkozót kérhet, ahol közösen értékeljük jelenlegi honlapját.

Tesztelje megszerzett tudását!

###LINK###

A következő héten: 

  • Egy on-line kérdőív segítségével értékelheti saját honlapját különböző szempontok szerint.
  • A kapott értékek alapján a program javaslatot tesz a honlappal kapcsolatos tennivalókra.

Az összes témakör:

1. A cég weblapja és marketing-stratégiája ? mit várhatunk a weblapunktól?
2. Látogatói szokások megismerése ? kihez szól?
3. Ergonómia ? hogy kézre álljon
4. A tartalom kialakítása, szövegírás
5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel
6. A honlap üzemeltetése - ár/érték
7. A programozás - hogy ne verjék át
8. Keresőoptimalizálás
9. Hogyan spóroljunk?(ITT TART A TANFOLYAM)
10. Zárszó és értékelés

Létrehozva: 2013. 02. 26. 22:37

Arculat választás

izmus | turbó | arborétum

Telefon

(+36 34) 480 880

Keresés

OK

E-névjegyünk

WORLD RECODE
Az oldal 27 ms alatt készült el.