#Főoldal# Ingyenes tanfolyam 4. rész

Ingyenes tanfolyam 4. rész{ - newsletter}

Egy cég weblapjának legkevésbé látogatott oldala a céget bemutató oldal.

Tisztelt Cégvezető!

Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 4. témakörében, amely az internetes oldalak szöveges és képi tartalmával foglalkozik 5-8 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az előző 3 témakörről, a levél alján található linkeken elérheti.


4. A tartalom kialakítása

A weblap tartalmának kialakításán minimum 4 embernek kellene dolgoznia:
• a cég tevékenységét / termékeit ismerő szakembernek,
• marketing-szakembernek,
• internetes-szakembernek,
• nyelvi lektornak.

A KKV-k világában az utóbbi 3 szakemberre nem szánnak pénzt. A cégvezetők inkább maguk írják meg és találják ki a honlap tartalmát és funkcióit. Ez pedig azért súlyos hiba, mert a szövegalkotás – bármennyire hihetetlen – több külön szakmába is tartozik. És mint tudjuk, a cégvezetők többségében férfiak, de pont a férfiaknak nem erősségük a szófacsarás. Ezért szeretnénk az alábbi gondolatindítóval segíteni.

4.1. Egyirányú kommunikáció

Az egyszerűbb honlapok lényegében speciális elektronikus újságok/prospektusok, amelyek egyirányú kommunikációt valósítanak meg: beszélnek a látogatóhoz, de nem kíváncsiak a látogató kérdéseire, véleményére.

4.1.1 A szöveg stílusa

Általában az internetes szövegünk megírásakor törekedjünk az alábbiakra:

• Képzeljünk el, hogy egy kétéves gyereknek írjuk a szöveget. Ha ő érti, akkor mindenki elsőre érteni fogja.
• Kerüljük a felesleges idegen szavakat. Használjunk inkább magyar megfelelőt, ha a szakmaiság megengedi.
• Kerüljük a hosszú, többszörösen összetett mondatokat. Inkább írjunk három mondatot egy helyett.
• Alakítsuk ki a leginkább érhető szórendet!
• Ne legyen a szövegünk élőbeszédszerű!

4.1.2 A szövegek tagolása és tördelése

Az internetes szövegek leginkább a tagolásukban különböznek a nyomtatott szövegektől.

Mivel a honlap látogatója aktív, állandóan döntéseket hoz, így adjuk meg neki erre a lehetőséget.

Keltsük fel az érdeklődését a lehető legrövidebb szöveggel. Ehhez elég néhány mondat.
• Ha az érintett érdekesnek találja a témát, egy linkre kattintással hadd lépjen tovább. Itt már egy kicsit több szöveggel találkozik, de szívesen el fogja olvasni, mert ő választotta.
• Ha még további, de kevésbé fontos részleteket akarunk közölni, tegyünk linket egy-egy szóra a szöveg közé, és ha a látogatót érdekli, akkor így utánanézhet. Ha viszont nem érdekli, átugorhatja.

Így az egyrétegű, végigolvasandó szövegből 3 rétegű szöveg alakul ki, amelyet linkek kötnek össze:

1. réteg: ajánlás, figyelemfelkeltés
2. réteg: a lényeg
3. réteg: részletek, magyarázatok

Így egy siető, gyorsolvasással információt kereső, folyton döntéseket hozó látogató nem ijed meg a szövegtől, ösztönösen úgy érzi, hogy az olvasásra szánt idejébe bele fog férni, ezért nekiáll az olvasásnak.

4.1.3 Lektorálás

A cipész maradjon a kaptafánál.

A mai magyar internet legelhanyagoltabb területe a lektorálás. Vezető internetes hírportálok főcímeiben súlyos helyesírási hibák vannak. Érthetetlen, félbehagyott mondatok, elírások jellemzik a céges honlapokat is. Ennek oka, hogy a szövegeket nem lektorálja senki. Vagy olyanok, akik nem is értenek a lektoráláshoz.

A szöveg érhetősége közvetlenül befolyásolja a vásárló döntését.

A lektorálás célja:
Könnyebben érthető szövegek publikálása a nagyobb ráhatás érdekében.
• Túl bonyolult, magyartalan mondatok egyszerűsítése.
• Könnyebben érthető szórendek kialakítása.
• Igénytelenségről árulkodó helyesírási és gépelési hibák javítása.
• Pontosabb fogalmazás a kevesebb félreértésért.

A lektorálás tehát egyáltalán nem felesleges luxuskiadás, hanem a szöveg hatékonyságát növelő eljárás. Bízza szakemberre!

Ajánljuk, hogy legalább egyetemet végzett bölcsész szakemberrel lektoráltassa szövegeit.

4.1.4 Képek

Az interneten megjelenő képeket 3 csoportra oszthatjuk:
• tematikus képek
• illusztratív képek
• design-képek

A tematikus képek a szöveghez kapcsolódnak. Megmutatják azt a konkrét tárgyat / személyt, amelyről a szöveg szól.

Az illusztratív képeket abban az esetben alkalmazzuk, ha nem áll rendelkezésre konkrét, a szöveg tárgyát ábrázoló kép. Ilyenkor – a megtévesztés elkerülésére – ki kell írnunk, hogy a kép csak illusztráció.

Az illusztratív képek legizgalmasabb fajtája az úgynevezett indirekt illusztráció. Ezek a képek elvontan kapcsolódnak a szövegekhez. Főképp elvont fogalmak ábrázolására használjuk. Általában valamilyen analógia köti össze a képet a szöveggel. A látogatónak meg kell értenie, hogy hogyan kapcsolódik a kép a szöveghez. Az a jó, ha nem elsőre, hanem csak 2-3 másodperc után megérti a kép és a szöveg kapcsolatát. Az első pillanatban a meg nem értés feszültséget teremt. Amíg gondolkodik, mélyebben bevésődik az agyába a mondanivaló. A megértés után egy „aha”– élmény pozitívan hat. Még jobb hatást érhetünk el szellemes képekkel.

A design képek olyan képek, amelyek szorosan az arculatterv részét képezik. A fotók mondanivalója általánosabban kapcsolódik az oldalrendszer témájához, vagy a tulajdonos céghez. Kiemelt helyen jelennek meg (pl. fejléc), folyamatosan ott vannak. A design-fotók inkább a látogató hangulatát befolyásolják. A jó design-fotók rendkívül nagymértékben képesek a cégről/szervezetről/termékről alkotott benyomásainkat pozitív irányba befolyásolni.

De a rossz design-fotók negatív irányban hatnak.

A design-fotókról bővebben a designról szóló fejezetben szólunk.

A képek „beszerzése” a honlapkészítés érzékeny pontja. A képek forrása lehet:
• Ön, mint tulajdonos – inkább tematikus képeknél ajánlott, ha nem fontos a professzionális minőség.
• Fotós – design-fotóknál erősen ajánlott, hogy profi fotóssal dolgozzunk.
• Internet – fizetős képtárak: illusztratív képeknél lehetséges.
• Internet – ingyenes képek – nem ajánlott: pocsék minőség, feltűnhet a konkurenciánál, jogilag nem védhető.

4.1.5 Hangok

Az internetes oldalakon alkalmazott hanghatásokat 3 csoportra oszthatjuk:

• rövid hangeffektusok: pl. egy gomb lenyomásakor.
• aláfestő háttérzene
• tematikus hangállományok: pl. letölthető zene vagy „digitális hangos könyv”.

A rövid hangeffektusokat a látogató először érdekesnek találhatja. Hosszabb böngészés közben idegesítő minden kattintásnál ugyanazt hallani.

Nincs annál bosszantóbb, mint az éjszakai internetezés közben váratlanul felharsanó, és családunkat felébresztő zene. Ha 1 másodpercen belül nem tudjuk elhallgattatni, pánikszerűen bezárjuk az egész böngészőprogramot.

Összességében elmondhatjuk, hogy a kéretlen és váratlan hanghatások és aláfestő zenék kifejezetten zavaróak, így csökkentik az oldalon eltöltött időt. Nekünk pont az ellenkezője a célunk. Ha különleges okunk nincs rá, ne alkalmazzunk váratlanul és kéretlenül megszólaló hangokat.

Tematikus hangállományokat viszont bátran alkalmazhatunk. Letölthető vagy meghallgatható formában egyaránt érdekes lehet. Csak hallgathatóan: a videókhoz hasonlóan növelheti az oldalon eltöltött időt, ha a hangfájl csak meghallgatható. Letölthetően: a látogató „kap” valamit az oldaltól, aminek komoly marketing értéke van.

A következő tartalmú hangfájlokat érdemes elhelyezni internetes oldalunkon. Íme néhány ötlet:
• Ismeretterjesztő előadások, tananyagok
• Művészeti előadások: zene, koncert, mese, hangos könyv
• Bizonyító, hitelesítő erejű hanganyagok

4.1.6 Videók

A videók internetes megjelenését alapvetően a hálózati sebesség növekedése tette lehetővé.

Az internetes videókat az alábbi célból szokták elhelyezni és a szöveghez kötni:
• tanító videók: valamilyen műveletsor vagy tevékenység tanító célú bemutatását szolgálják.
• bizonyító videók: a szöveg tartalmát hitelesítik.
• szórakoztató videók: humoros, szellemes, abszurd tartalmú videók.
• tartalom-videók: olyan oldalaknál, ahol az oldal célja videók / filmek publikálása.

Az internetes videó publikálás előnyei és nehézségei:

• Nem kell olvasni. Ha sikerül passzív befogadásra „átkapcsolni” a látogatót, könnyebben meggyőzhető.
• A zene és a kép együtt érzelmileg jobban hat.
• Nincs idő a kritikus gondolatokra.
• Könnyebben elsikkadnak a részletes információk.
• Nem teszi lehetővé az információ keresését, a saját döntéseket. Ha nem érdekesek a látottak, belepörgetnek, vagy leállítják.
• Létrehozása speciális szaktudást igényel: Gondot szokott okozni a videók elkészítése, vágása, internetes formátumra alakítása, és gyakran a feltöltése is.
• Nagy fájlméret: A videó fájlok nagyságrendekkel nagyobb méretűek, mint a képfájlok, így nagyobb tárhelyet is foglalnak.
• Kompatibilitás: nehéz elérni, hogy minden számítógépen, minden operációs rendszeren, minden böngészőprogramon 100%-os biztonsággal meg is jelenjen ugyanaz a videó-formátum. Ezért érdemes valamilyen általánosan elfogadott formátumba konvertálni, de közben kis fájlméretre, tömörített minőségre van szükség.

4.2. Interaktív funkciók

“Mondd el és elfelejtem. Mutasd meg és megjegyzem. Engedd, hogy csináljam és megértem.” (Kung Fu-Ce)

• Mondd el és elfelejtem: a TV és a rádió alapvetően ilyen. És a túl sok szöveg is ilyen egy internetes oldalon.
• Mutasd meg és megjegyzem: ezek a képek.
• Engedd, hogy csináljam és megértem: ezek az interaktív funkciók.

Interaktív funkció: amikor a látogató csinál valamit az oldalon, vagyis felhasználóvá válik.

Néhány konkrét példa interaktív alkalmazásokra:
• webáruházak
• kalkulátorok / „tervező” funkciók
• szavazások
• szótárak
• internetes fájl-átalakítók (konvertálók)
• interaktív animáció
• internetes játékok
• speciális keresők
• chat

Az interaktív funkciók előnyei:
• A látogató a legnagyobb aktivitással a legtöbb agyi funkciót használja.
• A látogató hosszabb időt tölt el az oldalon, mint nélküle.
• A kisebb szóbeli intelligenciával, ám nagyobb praktikus intelligenciával ellátott látogatók is élvezik a használatát.
• Férfiak jobban preferálják: a „sok duma” helyett hadd cselekedjünk!
• Ha a látogató hasznosnak találja a funkciót (pl. kalkulátorok), elmenti az oldal címét, és rendszeresen visszatér hozzá.

4.2.1 Ingyenes, közhasznú

Adni, adni, adni!

Nagy kérdés, hogy a fent említett interaktív funkciókért kérjünk-e cserébe valamit. Ha kérünk is, ne pénzt kérjünk. Hanem pl. információt: e-mail címet. Ha fizetőssé tesszük a szolgáltatást, legyen ingyenes része is. A látogatóknak fontos, hogy úgy érezzék: kaptak valamit ettől az oldaltól, ettől a cégtől.

A közhasznúan, ingyenesen használható funkciók
• „csali-termék”-nek tekinthetők, amik vonzzák a látogatókat.
• pozitív színben tűntetik fel az oldalt és a céget.
• észrevétlenné és elfogadhatóvá teszik a rámenős és riasztó „vedd meg” és „mi vagyunk a legjobb” üzeneteket.
• segítik az oldal promócióját: ha a látogató hasznosnak találja, önként megosztja ismerőseivel, továbbküldi az internetcímet.
• racionális információval segítik a döntést, a látogató maga „számolja ki”, hogy neki megéri a termék / szolgáltatás.

4.2.2 Regisztrációhoz kötött szolgáltatások

A vevőszerzés lépcsőfokain feljebb léptetni egy vevőt nem könnyű. A legjobb, ha ezt saját maga teszi meg. Erre szolgálnak az elnyerhető klubkártyák, kiérdemelhető VIP-tagságok. „Bennfentesnek” lenni, kivételezettnek lenni mindenki számára megtiszteltetés. Különösen Magyarországon van jelentőssége annak, ha személyesen ismerünk egy cégnél valakit. Ennek az internetes illúziója a regisztráció.

A regisztrációval a látogató

• kissé „elköteleződik” az oldal (és tulajdonosa) iránt.
• deklarálja, hogy még vissza fog térni.
• azonosítja magát, tehát kilép a névtelenségből (idegenből ismerős lesz.)
• többletszolgáltatásokhoz juthat, amelyek nem „akárkinek” szólnak.

A regisztrációval Ön, mint honlaptulajdonos

• információhoz jut a látogatók eléréséhez
• utánamehet a leszakadó ügyfeleknek
• pontosabb látogatottsági adatokhoz juthat
• monitorozhatja, a látogatók érdeklődését
• bizonyíthatja oldalának látogatottságát reklámozóinak
• érvényes szerződést köthet egy szolgáltatásra
• a felhasználókat csoportokba rendezheti
• a csoporttagság alapján „programozhatja” oldala tartalmát, elébe mehet ügyfelei / vevői igényeinek
• webes kereskedelmet valósíthat meg
• integrált irányítási rendszere felé webes ügyfélszolgálati felületet építhet ki.

Hogy lehet rávenni a látogatót, hogy regisztráljon?

• Legyenek kedvezményes árak a regisztrált felhasználóknak!
• Legyen fontos többlettartalom / többletfunkció azok számára, akik regisztrálnak! Pl. egy interaktív funkció, letölthető fájlok.
• A regisztráció legyen ingyenes. Később a fizetős szolgáltatások már csoportba helyezéssel megoldhatók.
• Ne kelljen félni attól, hogy az adatokkal visszaélnek.
• Könnyű legyen regisztrálni.
• Ha a biztonsági szempontok lehetővé teszik, engedjünk saját és könnyű jelszót megadni.
• Mindenképpen legyen jelszó emlékeztető.
• Kevés adatot kelljen megadni, legalább első alkalommal.
• Tegyük választhatóvá, hogy kér-e hírlevelet, és tartsuk tiszteletben a döntését. Vagy ígérjük meg, hogy nem küldünk hírlevelet.
• El kell magyarázni a látogatónak röviden, hogy mik a regisztráció előnyei, és el kell oszlatni ezzel kapcsolatos félelmeit: csak a cég felé lépett ki a névtelenségből, az internetes társadalom többi része irányában inkognitóban maradhat.

4.2.3 A webáruházak

Az internetes kereskedelem lehetőségeiről és csapdáiról is szót ejtünk, bár a téma részletes tárgyalása meghaladja e brossura kereteit.

Az internetes kereskedelem szintjei:

webkirakat: a termékek bemutatása interneten történik, de a megrendelés – üzletkötés, szállítás, fizetés és számlázás is a webes rendszeren kívül történik,pl. telefonon, e-mailen, stb. Különösen egyéni igények alapján, megrendelésre készülő termékeknél ajánlott.
on-line rendelés: a termék / szolgáltatás vevői megrendelése interneten történik, de a visszaigazolás, pontosítás, és a többi lépés más csatornákon történik. Nagy értékű, speciális, szakértelmet igénylő termékeknél ajánlott.
on-line vásárlás offline fizetéssel és szállítással: a megrendelés és a visszaigazolás is on-line történik, de a fizetés nyomon követése nincs automatizálva. A fizetés utánvéttel vagy banki átutalással történik. A termék egy tárgy, amit a kiszállítás miatt nem lehet teljesen automatizálni. Átlagos termékkörnél ajánlott.
on-line fizetés szintje: a folyamatban a fizetés is on-line módon, a rendszerbe integrálva történik, jellemzően bankkártyával. A rendszer követi a fizetéseket, generálja a számlákat, nincs szükség az utalások nyomon követésére, így kevesebb emberi erőforrást (és bérköltséget) igényel. Nagy forgalom esetén, átlagos termékkör esetén ajánlott, különösen előre fizetés szükségessége esetén.
teljesen on-line rendszer: Ezen a szinten a szoftver lényegében passzív bevételhez juttatja az oldal tulajdonosát. Elektronikusan létező termékeknél (pl. fájlok letöltésénél) és elektronikus szolgáltatásoknál (pl. szoftverek használata, játékban való részvétel) használható, mivel itt nem kell a szállítmányozás és logisztika folyamatait nyomon követni. Hátránya, hogy az elektronikus formában létező termékek könnyen másolhatók.

Az internetes kereskedelem folyamatainak pontosan le kell képeznie a valóságos kereskedelem folyamatait.

Elvileg nem fordulhat elő, hogy
• Egy kosárba tett terméknek a fizetésig megváltozik az ára
• Egy kosárba tett termékről kiderül, hogy elfogyott – készletkezelés!!!
• A garanciális feltételek korrekt biztosítása fontosabb, mint a való életben, mert on-line vásárlásnál általában nincs lehetőség a termék kipróbálására, kézbe vételére.
• A vevőnek pontosan tisztában kell lennie azzal, hogy kitől, milyen cégtől vásárol.

A magyar vásárlók az átlagosnál bizalmatlanabbak az on-line vásárlással szemben. A bizalmatlanság szintje életkortól, iskolai végzettségtől, felhasználói gyakorlattól függően változik. A legnagyobb a bizalmatlanság akkor, ha
• előre kell fizetni (bankkátyával vagy utalással)
• on-line bankkártyával kell fizetni egy webes felületen
• nagy értékű vásárlásról van szó
• a termék minősége, személyes megfelelősége nem biztos.

A bizalmatlanság azonban úgy csökken, ahogy a felhasználói gyakorlat nő. Ma már számítógépeket (pl. notebook), szórakoztató elektronikát (TV), háztartási gépeket (pl. hűtőszekrényt), szoftvert, könyvet vesznek on-line.
Egyszóval olyan termékeket vásárolnak, amelyeknél a
• termékről minden kinyomozható az interneten
• a termék jól látható a fényképeken
• a termék személyes megfelelősége próba nélkül sem kérdéses (nem bő, nem szűk)

Hogyan csökkenthető a bizalmatlanság?
• A bizonytalanság-érzés csökkentésével: előzetesen ismertetni kell a vásárlás folyamatát.
• Nem érheti „meglepetés” az ügyfelet. Nem lehet más adat a cégről a webes felületen, mint a nyilvános cégbírósági vagy adóhivatali adatbázisban. Legyen egyforma cégnév a számlán, a garanciapapírokon, és a webáruházban. Ez különösen alvállalkozói, MLM és franchise rendszereknél kérdéses.
• Legyen minél kevesebb céges szereplője a folyamatnak. Eladó – vevő, és esetleg egy szállítmányozó cég.
• Ergonomikusan, kiszámíthatóan és a rejtett elvárásoknak megfelelően működő webáruházas felülettel csökkenthető a bizonytalanság érzése.
• Szakmailag felkészült vevőorientált telefonos ügyfélszolgálattal, ha tényleg felveszik a telefont.
• A vevő telefonos megkeresésével, miután leadta rendelését. Az on-line csatorna melletti további kapaszkodót nyújt, ha előre tudja, hogy fel fogják hívni telefonon. Feltételezi, hogy felhívható a cég – tehát létezik.
• Valódi, fizikailag létező, nyitva-tartással rendelkező ingatlannal. A csak on-line tevékenykedő, valódi üzlettel/teleppel nem rendelkező cégek könnyen eltűnhetnek, így nehéz a garanciát érvényesíteni. Ez riasztóan hat.

A webáruházak előnyei és buktatói:

+ Kis tőkével létrehozható.
+ Alacsonyabb árszint biztosítható, mivel kisebb bér és rezsi. Az alacsony ár vonzó.
+A raktározásról sem szükséges gondoskodni, ha a pontos és megbízható beszállítót találunk.
- A termékek készletének, árainak frissítése komoly munkával járhat.
- Az interneten lévő adatokat jobban kell ellenőrizni, mert nincs mód a személyes konzultációra.
- Ha valódi üzletünk is van, figyelni kell arra, hogy egy off-line vásárló ne vásárolja ki a készletet a webáruház alól. A készletadatokat szinkronban kell tartani.
- Ha nincs raktárunk, nehéz a webes felület érvényességét biztosítani, pl. kifutó termékek elérhetősége, szállítási határidő, árak.
- akár észrevétlenül is ellenőrizhetik a hatóságok üzletünket.

4.2.4 Webes felületű alkalmazások

Ma már a webes technológiák lehetővé teszik, hogy egy számítógépprogram teljes egészében az internetre költözzön. Gyakorlatilag bármilyen feladatot meg lehetne oldani webes szoftverrel, de vannak olyan alkalmazások, amelyek könnyebben megvalósíthatók webes technikával.

Webes alkalmazást akkor érdemes írni, ha:
• sok és sokféle felhasználónk van,
• földrajzilag távol vannak egymástól és tőlünk a felhasználók (a külön épülettől a külön földrészig),
• nem akarunk a felhasználók számítógépének minőségétől és konfigurációjától függeni,
• sokszor kell frissíteni a szoftvert, és a helyszíni telepítés nehezen megoldható vagy költséges
• az üzleti modellünk a „software as service”, vagyis szoftver, mint szolgáltatás. Ekkor a felhasználó „bérelheti” a programot, de nem veszi meg.
• Adatbázisra támaszkodik az alkalmazás, pl. nyilvántartások, ügyviteli rendszerek,
• nem fontos a valós idejű használat, pl. a milliszekundumos szinkronizálás a felhasználók között,
• nem kritikus pont a gyorsaság,
• nem baj, ha az internet hibája miatt néha elérhetetlenné válhat a szoftver,
• nem fontos a nemzetbiztonsági szintű adatbiztonság,
• nem gond, ha egy viszonylag alacsony, de havi rendszerességgel jelentkező költséggel kell számolni a rendszer üzemeltetése miatt.

A webes alkalmazások talán legnagyobb előnye abban rejlik, hogy az informatikai folyamatok egy központi szerverszámítógépen zajlanak. A felhasználók számítógépe egy általános célú, mindenki által ismert böngészőprogramot használ. Ez megjeleníti a felhasználói felületet és elküldi a felhasználó „parancsait” a szervergépnek. A központosítás miatt a frissítés és fejlesztés egyszerre végezhető el minden felhasználónál.

A webes alkalmazások elkészítése drága a normál honlapokhoz képest. Miért?
• Ebben az esetben a legfontosabb az Ön igényeihez igazodni, így kevés a lehetőség a korábban kidolgozott megoldások használatára.
• A speciális igények miatt másnak nem eladható, így egy megrendelő állja a költségeket.
• A legnagyobb szaktudást igényli a kifejlesztésük, kevesebben értenek hozzá.
• Az átlagosnál komolyabb szerverháttér szükséges.
• Több programozási nyelven íródik, mint egy átlagos honlap.
• Több technológiát olvaszt magába, mint egy átlagos honlap.

A webes alkalmazások üzemeltetése olcsó a hagyományos szoftverekhez képest. Miért?
• Könnyebb kipróbálni.
• Kisebb teljesítményű, olcsóbb, régebbi számítógépeken is működik.
• Ingyenes szoftvereket használó gépeken is működik (linux).
• Telefonokon, táblagépeken is működhet, így utazó munkatársaink is könnyen használhatják.
• Kiszámíthatóbb szoftverkörnyezetben kiszámíthatóbbak a működés körülményei. Ezért kevesebb a váratlan hibalehetőség.
• Nem kell bajlódni a frissítések eljuttatásával.
• Nem kell egy szakembernek személyesen jelen lennie a frissítések és hibajavítások telepítésekor, mert az központilag történik.
• Az üzemeltetésnél az internetkapcsolat költségével számolni kell, de ez dobozos / telepítős szoftverek esetén is előfordul.
• A licenc kezelése, bővítése, visszavonása könnyen megoldható a központosítás miatt.
• Felhasználói oldalon lehetetlen illegális másolatot készíteni róla, mert nincsenek nála telepítőlemezek, és mert a használat személyes felhasználónévhez kötött.

Elolvasás után

  • e-mailen vagy telefonon felteheti kérdéseit,
  • on-line teszten ellenőrizheti tudását,
  • személyes és ingyenes találkozót kérhet, ahol közösen értékeljük jelenlegi honlapját.

Tesztelje megszerzett tudását!

###LINK###

A következő témakörből 1 hét múlva: 

  • A honlap arculatának kialakításában kap kézzel fogható segítséget,
  • Az arculat vevőkre gyakorolt hatását ismerheti meg.
  • Megtudhatja, miben speciális a webdesign más arculattervezési munkához képest.
  • Kiderül, mire figyeljen, ha a honlapjának arculatát készíti egy cég.

Az összes témakör:

1. A cég weblapja és marketing-stratégiája – mit várhatunk a weblapunktól?
2. Látogatói szokások megismerése – kihez szól?
3. Ergonómia – hogy kézre álljon
4. A tartalom kialakítása, szövegírás (ITT TART A TANFOLYAM)
5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel
6. A honlap üzemeltetése - ár/érték
7. A programozás - hogy ne verjenek át
8. Keresőoptimalizálás
9. Hogyan spóroljunk?
10. Zárszó és értékelés

#Létrehozva: #13/01/2013 13:57

#Arculat választás#

izmus | turbó | arborétum

{Telefon}

(+36 34) 480 880

{Search}

{OK}

E-névjegyünk

Az oldal 61 ms alatt készült el. Felhasználó: vendég