Főoldal Ingyenes tanfolyam 8. rész

Ingyenes tanfolyam 8. rész - hírlevél

A honlap értékét nem az a forint adja, amit ráköltöttünk, hanem az a forint, amit keresünk rajta.

Tisztelt Cégvezető!

Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 8. témakörében, amely a honlapok keresőoptimalizálásával foglalkozik 3-5 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az előző 7 témakörről, a levél alján található linkeken elérheti.

8. Keresőoptimalizálás

8.1. Mi az, hogy kereső?

Keresőrobotnak vagy keresőmotornak nevezzük azokat a programokat, amelyek az interneten található gigantikus adatmennyiségben való keresést könnyítik meg. A keresőmotorok általában maguk is egy internetes felületen keresztül használhatók. Ilyen pl. google, a yahoo, a bing, stb.

8.2. Mit jelent a keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálás = egy internetoldal tartalmának és/vagy technikai felépítésének átalakítása abból a célból, hogy a különböző keresőrobotok ingyenes találati listájában minél előrébb jelenjenek meg.

Az ingyenes találati listákba való bekerülés egyik jó alternatívája a google fizetős szolgáltatásainak használata.

A keresőoptimalizálás az oldal szöveges tartalmát is érinti, ezért az oldal tulajdonosára is tartozik.

A világ internetes kereséseinek több mint 80%-át a google-on bonyolítják. Magyarországon is a google a legnépszerűbb kereső. A továbbiakban a google-lel kapcsolatos tapasztalataink alapján mutatjuk be Önnek a keresőoptimalizálást.

8.3. Népi gyógymódok a XXI. században.

Ha pontosan tudnánk, hogy mi alapján rangsorol a google keresőrobotja, akkor nem lenne nehéz az első helyen lenni a találatok között. Csakhogy:
• a Google Magyarországi vállalatának szakemberei sem ismerik.
• a robot keresési és rangsorolási módszerét folyamatosan változtatják

A keresőoptimalizálás tehát nem egy „egzakt tudomány”, sokkal inkább a népi gyógymódokhoz hasonlít. A programozás és a keresőoptimalizálás között kb. annyi a különbség, mint a sebészet és a természetgyógyászat között.

Ezzel nem szeretném a keresőoptimalizálás fontosságát lebecsülni, csak érzékeltetni szeretném a feladat nehézségét.

Lássuk, jelenlegi ismereteink szerint mitől is függ az Ön internetoldalának helye a találati listában!

8.3.1 Kulcsszavak kiválasztása és ellenőrzése

Amikor valaki keresőoldat használ, alapvetően egy vagy néhány szót ad meg a keresőnek, e szavakra „keres rá”. A legfontosabb kérdés:

Milyen szavakra keresnek rá azok, akiket Ön szeretne a saját oldalára terelni?

A keresőszavak kiválasztásával kapcsolatban néhány további kérdés:

Az Ön termékét vagy szolgáltatását általában szakemberek, vagy hozzá nem értők keresik az interneten? Ha szakemberek keresik, akkor érdemes a szakkifejezéseket használni. Ha hozzá nem értők, akkor a termék vagy szolgáltatás köznyelvi nevét érdemes használni keresési kulcsszóként. Tipikus példa, hogy Ön nyílászárókat árul, de az emberek ablakot vagy ajtót keresnek a googleban. A keresőrobotok jelenleg nem ismerik a rokon értelmű szavak közti kifejezéseket. Ha valaki ajtót keres, a nyílászárókról szóló oldal rossz helyen lesz a találatok között. Ebből egy újabb kérdés következik:

Vajon az Ön által választott kifejezés melyik rokon értelmű változata az elterjedtebb? A google nem tudja, hogy a munka és az állás egy témakörbe tartozik. Ha az Ön oldalán az állás szó szerepel, de valaki munkát keres, akkor a google nem fogja az Ön oldalát előnyben részesíteni. Hála Istennek a kulcsszavak kiválasztásában segít a google kulcsszóválasztó eszköze. Ennek segítségével ellenőrizhetjük, hogy a rokon értelmű változatok közül melyikre mennyien keresnek, és mennyi versenytárssal kell megküzdenie az adott szóval kapcsolatban.

Vajon az Ön potenciális vevői hol tartózkodnak földrajzi szempontból? A kereső emberek nem szívesen utaznak több száz kilométert egy termékért. Ezért a nagy, országos érvényű találati listát leszűkítik a településükre, vagy megyéjükre. Ilyenkor a keresett kulcsszó mellé odaírják a település nevét is. Ilyenkor – gondolná az ember – a helyi vállalkozások jutnak előnybe a találati listán. De ez nem pontosan így van. Azok az oldalak jutnak előbbre, amelyeknek a szövegében sokszor szerepel az a keresett település neve. A földrajzi nevek használata tehát segíthet a szűkített keresések között jó helyet elérni.

A cél, hogy olyan szavakat válasszunk,

  • amelyek relevánsak a témával kapcsolatban
  • amelyekre a lehető legtöbben keresnek rá,
  • amelyeknél a legkisebb a verseny
  • amelyek a szűkített keresésnél helyzetbe hozzák cégünket más vidéki versenytársakkal szemben.

8.3.2 A szöveg, mint a keresőoptimalizálás legfőbb eszköze.

A keresőrobotok alapvetően a szövegekben keresnek. Ez azt jelenti, hogy a legfontosabb lépés a szöveg módosítása.

A csak emberek részére írt szöveg különbözik a keresőoptimalizált szövegtől. Az emberi szövegben elég egyszer, pl. a címben megjelölni a témát, és olvasás közben mindenki tudja, hogy miről van szó. Sőt, fogalmazás órán mindannyiunk fekete pontot kapott a szóismétlésért, tehát egyenesen tilos volt a szóismétlés.

A keresőmotor jelenleg nem annyira intelligens, hogy megértse a szöveget, annak belső utalásait, összefüggéseit. Egyszerűen csak megszámolja a szavakat. Azt „gondolja”, hogy a szöveg azzal a kifejezéssel kapcsolatos, amely a legtöbbször fordul elő benne.

Cél, hogy a kiválasztott keresési kulcsszó minél többször és többféle formában forduljon elő a szövegben. Pl. ragozott formában.

8.3.3 A frissítés gyakorisága

A régi újságot csak a háziasszonyok és a történészek használják.

Nemcsak a szöveg tartalma számít, hanem az is, hogy mennyi ideje van kint az oldalon az adott szöveg. Minél régebbi egy internetes szöveg, annál kisebb lehet az érvényessége. Ha pl. a moziműsorra vagyunk kíváncsiak, szinte biztos, hogy nem a múlt havit keressük. Ebből a logikából következik, hogy minél régebbi egy szöveg, a keresőrobotok annál hátrébb helyezik a találati listában.

A google keresőrobotja 1-2 naponta meglátogatja az Ön internetes oldalát. A látogatások folyamán lementi az oldal pillanatnyi változatát. Ehhez hasonlítva könnyen megállapítható, hogy volt-e változás az oldalon.

Cél, hogy legalább hetente módosuljon az oldal tartalma.

8.3.4 A címkefelhő

Ha nincs időnk hetente frissíteni az oldalunk tartalmát, bízzuk a munkát egy programra. Persze értelmes szöveg írását nem várhatjuk egy programtól. De azt igen, hogy néhány megadott szót véletlenszerűen helyezzen el az oldalon. Ezzel „dúsítjuk” a keresési kulcsszavakkal a szöveget. Ezt a technikát hívjuk címkefelhőnek.

A címkefelhőben 10-15 szó sorrendjét változtatja a program. Az oldal megnyitásakor minden alkalommal más sorrendben jelennek meg a címkefelhő szavai. Így aztán a keresőrobot ezt változásként észleli, és friss információnak gondolja.
Bár a címkefelhők nem túl esztétikusak, ne idegenkedjünk a használatuktól!

8.3.5 Rámutató linkek

Ahogyan a tudósok írásaira hivatkoznak más tudósok, úgy a honlapokra is hivatkoznak más honlapok. Egy tudós munkájának egyik értékmérője, hogy hányszor idézték. Az Ön honlapjának fontosságát is jól mutatja, ha más honlapokon lévő linkek rá irányítják az embereket. Ezeket hívjuk linknek (kapcsolat).

A Google keresőrobotja is figyeli a hivatkozásokat, és figyelembe veszi a találati sorrend felállításánál.

Cél, hogy minél több olyan link legyen az interneten, amely az Ön honlapjára mutat.

  • Ennek módszerei a következők:
  • Cseréljen linket partnervállalkozásokkal! Ők felteszik az Ön honlapjára mutató linket, cserébe Ön is felteszi e vállalkozások linkjeit.
  • Regisztráltassa internetcímét ingyenes linktárakba!
  • Regisztráljon több doménnevet, és készíttessen „szatelit” oldalakat, amelyeknek csak az a célja, hogy a „fő” oldalra mutató linkeket tartalmazzanak.
  • Használjon interaktív funkciókat az oldalán, és hagyja, hogy a látogatók befolyásolják a tartalmat.

8.3.6 A cím

Minden internetes oldalnak van egy címe. Itt nem az internetes címre (domén), hanem a képernyőcím (title) gondolunk. Ez a böngészőablak legfelső sávjában bal oldalon olvasható, és a látogatók nem tudják megváltoztatni. A google kiemelten értékeli az oldalak címét. Ebből következik, hogy nekünk is figyelmet kell fordítanunk erre, és elhelyezzük benne a választott keresési kulcsszavakat.

A google azt is „szereti”, ha minden oldalnak az oldalrendszeren belül más a címe. A címkefelhő jellegű megoldásokkal ezt is lehet automatizálni.

8.3.7 A keresési kulcsszavak a forráskódban

A google nemcsak az oldalunk látható részével foglalkozik, hanem háttérben lévő utasításokba is „beleolvas”. Az oldalak forráskódjában vannak olyan részek, amelynek célja kifejezetten a keresési kulcsszavak megadása. Az oldalt készítő szakembernek erre is figyelnie kell.

Kérdezzen rá bátran, hogy az Ön oldalán rendben vannak-e a keresési kulcsszavak a forráskódban!

8.3.8 A domén és a keresés

Nemcsak az oldal képernyőcímének, de az internetes címnek (domén) is van jelentősége a keresőoptimalizálásban. A Google ugyanis „nagyon szereti”, ha egy doménnév pont a keresett kifejezést tartalmazza. Pl. Az Ön cége a Kiss és Nagy Kft., mely szállítmányozással foglalkozik. A kissesnagy.hu cím azonban nem árul el semmit arról, hogy mivel foglalkozik a cég. Ám a kiss-szallitas.hu már keresőbarát doménnév.

A cégünk nevét mindenképpen célszerű doménként lefoglalni, hogy más ezt ne tegye meg. Ha viszont ez nem keresőbarát, akkor célszerű 1-2 további domént lefoglalni.

Külföldi piac esetén is hasonló a tennivaló: a magyar nyelvű domén mellett legyen legalább egy angol nyelvű is.

8.3.9 Google regisztráció

Ha a fenti lépéseket megtettük, akkor nincs más hátra, mint „személyesen bemutatni” az oldalt a Google-nak. Ez a regisztráció. A regisztrációt bízza szakemberre! A regisztráció folyamán adatokat kell szolgáltatunk az oldalunkat alkotó fájlokról, ez a webhelytérkép. Be kell állítani, hogy milyen oldalakat olvashatnak a keresőrobotok, és milyen oldalakat tilos indexelniük.

Ha az összes művelettel kész vagyunk figyeljük néhány napig, hogy hogyan teljesít az oldal a keresőkben. Ne feledjük,

  • a találati listán elért helyezés nincs kőbe védve, előre és hátra is változhat.
  • a helyezés a versenytársak számától is függ.
  • a földrajzi szűkítéssel jobb pozíciót érhetünk el, de nem országosan.


Ha elégedetlenek vagyunk, ne adjuk fel, folytassuk a népi gyógymódot, csak nagyobb dózisban. Kevesebb kulcsszó többször elhelyezve, nagyobb címkefelhő, több link, stb.

Elolvasás után

  • e-mailen vagy telefonon felteheti kérdéseit,
  • on-line teszten ellenőrizheti tudását,
  • személyes és ingyenes találkozót kérhet, ahol közösen értékeljük jelenlegi honlapját.

Tesztelje megszerzett tudását!

###LINK###

A következő témakörből 1 hét múlva: 

  • Kiderül, hogyan lehet és hogyan érdemes spórolni egy honlapon.
  • Megtudhatja, hogyan csökkentheti a költségeit úgy, hogy az hosszútávon ne üssön vissza.
  • Kiderül, hogy a honlap üzemeltetésénél milyen rejtett szempontokat is érdemes figyelembe venni.

Az összes témakör:

1. A cég weblapja és marketing-stratégiája – mit várhatunk a weblapunktól?
2. Látogatói szokások megismerése – kihez szól?
3. Ergonómia – hogy kézre álljon
4. A tartalom kialakítása, szövegírás
5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel
6. A honlap üzemeltetése - ár/érték
7. A programozás - hogy ne verjék át
8. Keresőoptimalizálás(ITT TART A TANFOLYAM)
9. Hogyan spóroljunk?
10. Zárszó és értékelés

Létrehozva: 2013. 02. 21. 21:38

Arculat választás

izmus | turbó | arborétum

Telefon

(+36 34) 480 880

Keresés

OK

E-névjegyünk

Az oldal 84 ms alatt készült el. Felhasználó: vendég