|
Rendszergazdai esettanulmányok
Világméretű hálózat
Egyik ügyfelünk egy multinacionális cég magyarországi leányvállalata. A cég 2008-ban nyitott logisztikai és raktárközpontot, melynek feladat a közép-európai régió ellátása a cég termékeivel. Már az épület tervezésekor bekapcsolódtunk az egyeztetésbe, így az anyavállalat informatikai elvárásának megfelelő hálózati rendszert építettünk ki. Munkák mind a kábeles csatlakozások kiépítésére, mind pedig a megfelelő hálózati eszközök beszerzésére és beállítására kiterjedtek.
A cég informatikai rendszerének jellegzetessége, hogy az anyavállalat mindent igyekszik központosítani. A mi legfontosabb célunk tehát az, hogy a kapcsolatot biztosítsuk az anyavállalat szerverei, illetve más leányvállalatok felé, hiszen enélkül egy dobozt sem lehet arrébb tenni. A hálózat Nyugat-Európától Kínáig terjed.
Az épület átadása óta végezzük a rendszergazdai és rendszerfelügyeleti tevékenységünket. Ennek részeként a következő rendszergazdai feladatokat látjuk el:
- Hardveres és szoftveres hibák elhárítása alkalomszerűen
- Szoftverek telepítése
- Szoftverek frissítése
- Hálózati eszközök beállítása, hibajavítása
- Nyomtatók beállítása, telepítése
- Távoli asztalok konfigurálása
- Levelezés biztosítása
- Az anyavállalat irányítási rendszerének elérése
- Kapcsolattartás a külföldi informatikusokkal szóban és írásban
- Alkatrészek és számítástechnikai eszközök beszerzése
- A teljes informatikai rendszer rendszeres ellenőrzése
Gyors segítség a bajban
Ezt a címet méltán adhatnánk a következő esetnek. Ügyfelünk egy nívós vendéglátóipari vállalkozás tulajdonosa, mi pedig rendszergazdai munkával segítjük vállalkozását. Egy ilyen helyen reggeltől éjfélig, hétköznap és hétvégén is vannak vendégek, akik méltán várják el a gyors és precíz kiszolgálást. Ezt egy számítógép segíti, melyen egy speciális éttermi szoftver fut. A szoftver használatát megkönnyítendő egy érintőképernyős LCD monitor segíti a felszolgálók munkáját.
Az LCD monitor azonban egy szép napon nem mutatott semmit. A hiba bejelentésétől számított 30 percen belül a helyszínre érkezett rendszergazda kollégánk, és ott megállapította, hogy a PC hibátlanul működik, a monitor a hibás. A háttérvilágítás meghibásodására gyanakodtunk, amely a helyszínen nem javítható. Felmerült a garanciális javítás lehetősége is, mely nagy megtakarítást jelenthet. Ennek tisztázása azonban láthatóan több napba telt volna. Az étteremben azonban nem állhat meg az élet.
Ezért 1 órán belül egy cseremonitort biztosítottunk ügyfelünknek, így a munka tovább folyhatott, mialatt a monitor javítása elvégezhetővé vált. Miután egy hét elteltével kiderült, hogy sajnos a garancia már nem érvényesíthető, partnerünk segítségével elvégeztük a javítást (tápellátás problémája).
Így a költségek az új monitor árának egynegyedét sem érték el, miközben nem kellett számolni olyan költségekkel sem, mint pl. leállás miatt feleslegesen kifizetett munkabér, vagy bevétel-kiesés.
|
|