Főoldal A spamszűrés, levélszemét

A spamszűrés, levélszemét

Mi a spam?

Az e-mail postafiókunkba érkező kéretlen reklámokat tartalmazó leveleket nevezzük spam-nek. A spammelés hatalmas probléma, mert az egész internet adatforgalmának (egyes források szerint) több, mint 80%-át adja. Az ellene való védekezés mindenki érdeke, és minden szolgáltató feladata.

Mi jellemző a spam-ekre?

  1. A címzett nem létező, vagy más nevében adták fel a levelet. Akár ismerős, vagy saját címünk is lehet a feladóként megjelölve.
  2. A szöveg reklámcélú, tehát bizonyos szavakat törvényszerűen tartalmaz. A spammerek igyekeznek elrejteni e szavakat a szűrő elől, ezért bizonyos betűket kicserélnek, de a szöveg így is érthető marad.
  3. A jobb hatás kedvéért formázott a szöveg.
  4. Általában angol nyelvű, de mostanában magyarországi cégek is egyre gyakrabban fordulnak ehhez a törvénytelen marktingeszközhöz.

Hogyan szűrjük a spameket?

1. DNSBL (Domain Name System Black List) – a feketelista. A spamküldő szerverek (tehát nem e-mail címek) internetcíme felkerül egy vagy több feketelistára. A levelező szerver minden új levél beérkezésekor ellenőrzi, hogy a szerver nincs-e rajta egy feketelistán. Amennyiben rajta van, át sem veszi a levelet. Erről a küldő fél értesítést kap e-mail formában, angol nyelven.

2. A küldő szerver beállításai - Előfordulhat, hogy a levélküldő szerver beállításai hibásak, ezért a mi szerverünk spamküldő szervernek tekinti azt, és a levelet nem veszi át. Ebben az esetben azonban más szolgáltatók szerverei sem veszik át a levelet.

3. Tartalomelemzés - Ha a szerverünk átvette a levelet, egy tartalomelemző program „elolvassa” azt, és bizonyos kifejezések után kutat, illetve vizsgálja a levél egyéb tulajdonságait. Minden problémás kifejezésre pontot ad. Ha az adott pontszám elér egy határértéket, a program a levelet spam-nek minősíti, és a spam mappába dobja.

Mi van, ha a szűrő téved?

A spamszűrő nem tévedhetetlen. Hogy egy fontos levélről sem maradjon le, 2012 decemberétől naponta 1-2 alkalommal automatikusan generált jelentést küldünk az Ön postafiókjába. Ez az elmúlt időszakban beérkező kéretlen reklámok listáját tartalmazza. Ha egy Önnek fontos üzenet fennakadna a spamszűrőn (és spam mappába kerülne), arról itt értesülhet. Érdemes tehát ezeket a jelentéseket átnézni.

Hibaelhárítás

Mi tegyek, ha nem kapok meg egy levelet, pedig biztos, hogy azt elküldték a címemre?  Miután meggyőződött arról, hogy a küldő helyesen adta meg az Ön e-mail címét, kérjük ellenőrizze a Spam mappában, nem került-e oda a kérdéses levél. (Erre csak IMAP, vagy webes levelezőfelület használatával van lehetősége!) Amennyiben nem találta, kérjük vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot. Jegyezze fel a küldés pontos időpontját, lehetőleg percnyi pontossággal, a feladó e-mail címét, és az Ön e-mail címét. Ezen információk birtokában ellenőrizhetjük a szerverünk naplóit, és megállapíthatjuk, hogy mi történt.

Arculat választás

izmus | turbó | arborétum

Telefon

(+36 34) 480 880

Keresés

OK

E-névjegyünk

Az oldal 60 ms alatt készült el.